donderdag 22 november 2012

Konijntje Pluis

Het is bijna december, de feestdagen komen eraan. 
En omdat dit een maand is van gezelligheid en cadeautjes heb ik een verrassing voor jullie!


Alsjeblieft, hier is konijntje Pluis!

Pluis is heel makkelijk te maken en een lekker klein projectje voor tussendoor... 
misschien leuk als schoencadeautje?

Willen jullie dit fleurige konijntje ook maken dan volgt hier het patroon:


BENODIGD MATERIAAL
Ca. 25 gram Phildar Cotton 3 in kleuren naar eigen inzicht
Haaknaald nr. 2 ½
2 Zwarte veiligheidsogen 6 mm.
Synthetische vulling
Evt. vilt voor de stippen
Borduurzijde voor het snuitje

LIJF
Haak 2l
1. 6v in de laatste l vanaf de haaknaald
2. in elke v, 2v haken (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v haken (18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken (24v)
5. 3v, 2v in de volgende v haken (30v)
6. 4v, 2v in de volgende v haken (36v)
7. 5v, 2v in de volgende v haken (42v)
8-13. 42v
14. 5v, 2v samen haken (36v)
15. 36v
16. 4v, 2v samen haken (30v)
17-22. 30v
Plaats de ogen tussen toer 19 en toer 20 met 7v tussenruimte.
23. 3v, 2v samen haken (24v)
24. 2v, 2v samen haken (18v)
Vul het lijf op.
25. 1v, 2v samen haken (12v)
Vul het lijf verder op.
26. 2v samen haken (6v)
Naai het lijfje dicht.
Naai evt. stippen op het lijf.

SNUIT
Haak 2l
1. 6v in de laatste l vanaf de haaknaald
2. in elke v, 2v haken (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v haken (18v)
Borduur het neusje op de snuit.
Naai de snuit tussen de ogen op het lijf

OREN (2X)
Haak 2l
1. 6v in de laatste l vanaf de haaknaald
2. 1v, 2v in de volgende v haken (9v)
3. 2v, 2v in de volgende v haken (12v)
4. 3v, 2v in de volgende v haken (15v)
5. 4v, 2v in de volgende v (18v)
6-8. 18v
9. 4v, 2v samen haken (15v)
10. 15v
11. 3v, 2v samen haken (12v)
12. 12v
13. 2v, 2v samen haken (9v)
14-16. 9v
Laat de onderkant van de oren open.
Naai de oren boven op het lijf.

STAART
Haak 2l
1. 6v in de laatste l vanaf de haaknaald
2. in elke v, 2v haken (12v)
3. 12v
4. 2v, 2v samen haken (9v)
Vul het staartje licht op.
Naai het staartje tussen toer 8 en toer 11 aan de achterkant van het lijf.



Dit patroon mag niet voor commerciële doeleinden gebruikt worden!

Ook publicatie van dit patroon op internet of elders mag niet.
Natuurlijk mag je wel teruglinken naar mijn blog.


  Veel haakplezier!


Herriet

123 opmerkingen:

  1. Oh leuk!!!! Dank je wel!
    Die is heel erg leuk als rammelaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Dank je wel... en je kleurencombinaties zijn altijd zo prachtig, hé!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je!! Poekie haakt momenteel je lieveheersbeestje Lola... zeer duidelijk patroontje!!

    Groetjes van Poekie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg! Bedankt! Hij zit denk ik vanavond al op de haaknaald;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat ontzettend lief van je en wat enorm leuk ♥
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje! Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor dit super lieve gave patroontje. Ik ben nu bezig met Snuf het konijn. (met naald 5 en dikke wol zodat hij lekker groot wordt)Maar deze zijn zeker leuk om even snel een paar te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat leuk! En wat lief! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel. Wat lief om hem met ons te delen.
    Bedankt!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Soooo cute...thank yoz for sharing the pattern!!
    Kind regards, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh, wat een schattig patroon, ik wilde het gelijk bestellen en toen zag ik dat de beschrijving erbij stond. Ik ga hem voor mijn kleindochter van 9 maanden maken, die houdt totaal niet van poppen en knuffels, misschien valt ze voor dit konijn, oma in elk geval wel.
    Heel hartelijk dank Herriet.
    Groetjes Marjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk! Ik ben nog bezig met muis Fiep, maar nu kan ik dit konijntje nog maken voor mijn dochter! Bedankt.
    Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe verzin je het!
    Wat een droppies! Het muisje was al zo'n succes, maar dit konijntje is echt het einde.
    Ik ga meteen kleurtjes zoeken en aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat leuk dat je dit wilt delen ,ze zijn echt heel leuk ,ga gelijk ff kleurtjes opzoeken .gr mery

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat zijn ze leuk en wat lief dat je het patroon met ons deel.

    groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ontzettend leuk, ik zie ze hier al staan, zo gezellig! Die ga ik eens lekker voor mijzelf maken, als ik tijd heb (eerst bezig voor sinterklaas). Maar ik denk dat als mijn dochters 'm zien... en als kraamkadootje is 'ie ook wel héél leuk!! Dank je wel voor het patroontje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dank je wel Herriët, voor het delen van dit lieve patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is ie leuk!!!! Super dat je dit patroontje met ons wil delen, dank je wel!
    Groetjes, Jolita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig !!!! De wolletjes liggen klaar en ik ga gelijk aan de slag. Heel hartelijk dank !!!! Groetjes Harriet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hartstikke leuk!! Schattig!! ♥
    Dankjewel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dank je wel voor dit geweldige patroon, zocht net iets om aan een granny square kindertas te hangen en vindt dit toch ook wel heel gaaf, nu nog het uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schatje bedankt voor het patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een poepie,bedankt voor het patroontje, gaan we zeker maken :-D

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een lieve verrassing heb je voor ons bedacht .....zo leuk die wordt natuurlijk gemaakt ;o)
    Ik wens jou ook een hele gezellige decembermaand toe.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een scahtje! Oh oh, ik heb al zoveel te doen :D deze zijn volgens mij erg leuk met zo'n rammelschijfje of balletje erin!

    groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O je bent een schat. Zomaar een leuk patroontje. Deze ga ik zeker een keer maken want ik vind ze zo schattig. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Waat leuk erg bedankt, ik ga er vanavond aan beginnen:)

    Gr linda

    (www.creasnuf.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat een snoesje van een konijn Heel erg bedankt Die ga ik zeker maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dank je wel voor dit leuke patroontje. Het is een schatje :-)
    Daar gaan vast nog heel wat van rondhuppelen hier in huis.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een schatje!!!!!!!! Dank je wel voor patroon! Ik weet wat ik vanavond ga doen ;-)

    Fijne avond!
    Liefs Reginne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een schatje en we krijgen het patroontje zomaar in onze schoot geworpen. Het lijkt wel Sinterklaas!!!!!!

    Heel hartelijk bedankt.

    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel leuk , dank je wel
    Groetjes
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve schattige konijntjes.

    Hallo Pluis, dank je wel voor je gratis patroon.
    Je bent echt een knuffeltje.


    Groeten Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Reacties
    1. You can put the pattern into Google-translater, that works!

      Verwijderen
    2. Leuk je patroon ga ik zeker maken, van mijn restjes, bedankt

      Verwijderen
    3. oh wat een schatje zal zeker proberen deze te maken
      groetjes
      Elena

      Verwijderen
  35. Wat een leuke konijntjes! Krijg er zin in om ze meteen te gaan maken, echter vind ik van mijzelf dat ik eerst nog een ander projectje moet afmaak! Maar ik sla het patroontje op, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een leuk konijn!!!! Bedankt voor je patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat en lieverdjes, bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een lieve konijntjes zijn het, bedankt voor het patroontje!
    Groetjes van Bregit

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Vielen lieben Dank für die Anleitung! Über Bunny Fluff wird sich mein Enkelkind mit Sicherheit freuen :-) Liebe Grüße Veronika

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat lief, dank je wel sinterklaasje!

    groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat super lief van je !
    Ik vind het ene onwijs leuk patroontje en weet nu al dat er hier ene hele konijnenfamilie gaat ontstaan ;-)

    Héél erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dank je wel voor het patroon!!!

    Hij is uberschattig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. OO...zo schattig dat konijntje, wat lief van jou..dankjewel!! Grtzz..maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Daar begin ik deze avond aan, 't is te schattig om eraan te weerstaan ! Heel erg bedankt voor je patroontje van konijntje Pluis!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Echt schattig. Ik ben al begonnen, moet nog 1 oor. Dank je wel voor het patroon. Dit is echt zo'n patroon waarvan je er veel wilt maken in allerlei kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dank je voor het delen, super!!!!

    Groet Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Aaaaaaaaaah wat leuk!!! Ik ga deze zeker maken!!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik vind trouwens echt dat jij een eigen boekje moet krijgen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Super super super schattig! Ze zijn leuk voor mijn nichtjes bij sinterklaas!
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ben net begonnen, eentje voor mijn dochter van 14, zij vindt ze zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. hartelijke dank voor het patroon! ik ben er helemaal weg van, heb er al twee gemaakt en ik vind ze zelfs leuk om in de kerstboom te gaan hangen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wouw, die is leuk zeg. Super bedankt dat je het patroontje zomaar weggeeft. Deze ga ik zeker maken.

    Groetjes,
    Monique Vos

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Thank you for the patterns. Your patterns are very cute. Sorry, I´m from Spain and my english is bad, but I love your amigurumis.
    http://artedetei.blogspot.com.es/

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wat leuk dit ga ik zeker nog maken voor de kerstmarkt. Bedankt voor het patroon.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Dank je wel voor het leuke patroon. Het was vrij snel klaar en mijn dochter is erg blij met haar nieuwe vriendje. In plaats van stippen wilde zij graag hartjes op het lijfje.
    Groetjes,
    Minet

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Echt leuk, dank je voor het patroontje. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat een leuk konijntje heb het patroon meegenomen.

    Sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Heel erg leuk patroon, heb er nu twee gehaakt en vind hem geweldig! Dank je wel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  59. ontzettend tof dat je dit patroon met ons deelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. really cute!!! thank you for sharing these beauties!!
    xxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Herriet, DANKJEWEL voor het lieve patroontje,
    groetjes Geesje

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Dag Herriet, ik heb intussen al zeven zo'n konijntjes gemaakt, ze zijn vrij snel te maken en met een superhoog "zo lief"-gehalte ! Hartelijk dank !

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Leuke dingen maak je! Ik ben je volger geworden!

    groetjes van Jirska

    BeantwoordenVerwijderen
  64. They are so cute. :) I would like to make them, but I and google translator don't know what "v" and "l" mean. Please, tell me which letter mean "chain", "single crochet", "double croshet" etc. Thanks.
    You're so gifted, but I don't speak in Dutch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank`s for your compliment!
      v = single crochet and l = chain.
      I hope you can continue now, good luck!

      Regards Herriët

      Verwijderen
  65. Wat een liefjes. Heb tussendoor zin in een leuk makkelijk patroontje. En deze vragen er gewoon om, om gemaakt te worden.
    Dank je !

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Wat leuk, dit zal het met pasen ook goed doen! Dank je wel voor het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Wow deze zijn echt Mega leuk!!!
    dankjewel voor het patroontje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ik heb vandaag konijntje pluis gehaakt om in mijn paasmandje te zetten. Bedankt voor het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. dank je wel voor het patron. even een vraagje: hoe groot word konijn pluis als je hem haakt met de haaknaald en katoen zoals jij zegt? ben bezig maar vind hem zo klein worden.

    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inclusief oren wordt hij ongeveer 14 à 15 cm.

      Verwijderen
    2. dank je wel voor je reaktie. dan gaat het nu wel goed, dacht dat ie veel groter werd dus begon al te twijfelen aan mezelf.

      gr. anita

      Verwijderen
  70. hi! thank you very much for your pattern...they are so nice...by, nico

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Dank je wel voor het patroontje. Leuk voor de Pasen. Fijne dag, groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Nou ja mijn reactie past er nog net bij;)
    wow wat een leukerd, dank voor het delen!
    Ik denk dat ik die snel ga haken..leuk met pasen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Eindelijk had ik tijd (hoewel je niet eens zoveel tijd nodig hebt...maar konijntje nr. 1 is klaar!!! En nr. 2 in de maak :o)

    Ze zijn geweldig! Bedankt voor het delen!

    Groetjes Dinaz ♥

    http://dinazdesign.blogspot.nl/2013/02/ik-ook.html

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Hallo Herriette,

    Super leuk patroontje en niet zo moeilijk.
    Ik heb deze vandaag gehaakt voor Poekie nr 1 van ...

    Hoe groot zijn de konijntjes bij jou ongeveer?
    bij mij is het lijfje zo'n 7 cm hoog met nld nr 2.5?

    Groetjes,
    Ellen
    ellentjescreahuisje.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Dank je Herriët, voor dit prachtig patroon! Konijntje Pluis heeft heel wat los gemaakt hier. Wat te lezen is op mijn blog!

    Heb hierbij gebruik gemaakt van één van jouw foto met diverse malen vermeldingen naar jouw blog.

    Zie hier het bericht:
    http://silscorner.blogspot.nl/2013/02/mijn-eerste-haak-werk.html

    Groetjes, Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  76. thank you very much for the pattern. visit my blog :http://annaskreativblog.blogspot.co.at/

    ciao AnnA

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Bedankt voor het patroon! Ik heb er 2 gehaakt. Een foto er van heb ik op mijn blog gezet met een link naar dit blog.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Hallo Herriet,

    bedankt voor het patroon, ik heb er twee konijntjes gehaakt.

    Mag ik het patroon in het Duits vertalen? Ik kom uit Duitsland en ben lid bij

    http://club2.nadelspiel.com/profile/Yogamupfel

    Daar willen ze nu ook zo'n leuk Pluisje haken en hebben aan mij gevraagt naar en duitse vertaling.

    Als het mag zal ik de vertaling an jouw geven en dann kunnen ze het direct van jouw blog halen.
    Ik had ook en mail gestuurd, maar dan ging mis, wat jammer...

    Groetjes, Yogamupfel

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Hoi Herriet,

    Ik heb van de week een pluisje gemaakt: http://www.sharethebrightsideoflife.blogspot.nl/2013/06/wolrd-of-manga.html

    Maar dan baby-safe met geborduurde oogjes ;).
    Thanks!

    Groetjes,
    Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  80. bedankt voor je leuke patroontjes
    ik heb de foto geplaatst op mijn blog
    natuurlijk met een verwijsing hier heen
    groetjes ria
    http://riashoekje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Ach wat is het een scheetje. die kan ik mooi gaan haken voor mijn vriendin die zwanger is. zij heeft mij al gevraagd om een aantal knuffels te haken dus deze kan daar mooi bij. harstikke bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Bedankt voor dit leuke patroon. Mijn vriendin is zwanger en die wil er wel twee van hebben (dus ik heb wat te doen).

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Erg leuk patroontje! Heb er 1 klaar, zo'n 15 cm hoog geworden. weet je wel zeker dat je 6 mm oogjes gebruikt? Die heb ik besteld maar ik vind ze wel erg klein.Ik had nog 1 cm oogjes en dat is eigenlijk kwa verhouding veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb inderdaad 6 mm. oogjes gebruikt. Het is natuurlijk wat je zelf wilt, gewoon lekker variëren :-)

      Verwijderen
    2. Nog even een vraagje, mag ik de konijntjes verkopen? De opbrengst is dan volledig bedoeld voor de cavia en konijnenopvang in Hillegom

      Verwijderen
  85. wat een schatjes,die konijntjes,ik heb er inmiddels 2 gehaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Ik snap iets niet. Wat bedoel.je met 1v ,2 v .. Normaal staat e bv 2v in de 3e v bv. Hoop op antwoord want zou ze heel graag maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarmee bedoel ik dat je eerst 1 vaste moet haken en daarna 2 vasten in 1 steek. Dit moet je 5x herhalen totdat je het stekenaantal krijgt wat tussen de haakjes staat.

      Succes!

      Verwijderen
  87. leuk! ik heb hem ook gemaakt maar het is nu geen lijfje maar een rond bolletje/hoofdje geworden.. wat doe ik fout????m

    BeantwoordenVerwijderen
  88. merci beaucoup pour ce partage, dés que les fêtes seront fini, je l'essaye

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Super leuk patroontje ! Dank je wel om het te delen <3 Via Poekie kwam het bij ons terecht voor de " Pluisjes -actie " : https://www.facebook.com/pages/Zonnedekens/157550194309766

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Wat een leuk patroon is dit zeg. Ik ben gisteren gelijk begonnen, maar ik loop vast bij de vierde toer. Als ik 18 vaste heb uit de 3e toer, hoe kan ik dan in elke toer 2v doen en dan op 24 vasten uitkomen? Ik haak nog niet zo lang en heb nog weinig vanaf een patroon gewerkt, het zal vast heel voor de hand liggend zijn :)
    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  91. hai, ik heb een probleempje, bij toer 7 heb ik in plaats van 5 samen voegen 4 samen voegen, kan je dat nog herstellen of moet je het er weer uit halen

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Ik vind dit konijntje geweldig! Wist je dat je patroon ook op een spaanstalige site te vinden is? Mijn spaans is nou niet zo best maar volgens mij staat er geen bronvermelding bij... http://dghlamagiadelcrochet.blogspot.ch/2014/01/conejitos-apachurrables.html
    Ik wilde dit even laten weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de tip.
      Ik heb de desbetreffende dame een berichtje gadaan :-)

      Verwijderen
  93. Gracias Herriet por permitirme traducir tus instrucciones, y compartirlas en mi blog...un saludo afectuoso. Denice (Sweet & Soft)

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Hallo Herriët,
    wat een leuk patroontje! Ik ben er zojuist mee begonnen, maar merkte dat het een heel erg klein konijntje word.
    Kunt u mij de afmetingen vertellen?
    Ik heb precies de zelfde haaknaald en katoen. Is het de bedoeling dat het zo klein wordt?
    Ik zou hem graag wat groter maken. Kan ik dan gewoon hetzelfde patroon volgen, maar met een grotere haaknaald?
    Groeten, Jojanne.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het konijntje wordt ongeveer 10 cm groot. Als je dikker garen en haaknaald neemt wordt hij vanzelf groter. Je kunt gewoon hetzelfde patroon gebruiken.

      Verwijderen
  95. Ik haak nog niet zolang en vroeg me af hoe naai je het lijfje dicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Echt een super leuk patroontje! Dank je wel!
    Als je i.p.v. 2 lossen een magische ring maakt wordt het net iets netter aan het begin.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees het met plezier!

Liefs Herriët