woensdag 23 oktober 2013

Even wat anders

Het is een hele hype aan het worden... gehaakte omslagdoeken.
En na alle knuffels van de afgelopen tijd had ik echt zin om er een te maken.

De Elise sjaal kwam ik al vaker tegen op internet
en stond hoog op mijn  "to do" lijstje.

Wat een heerlijk patroon is dit zeg...
het haakt zo lekker weg, hij was zo klaar!


Deze omslagdoek heb ik gehaakt met 5 bollen Royal van de Zeeman
en haaknaald nummer 5.
Dit acryl garen kost maar €0,99 per bol?!



Het gratis patroon kun je HIER vinden.


Herriet

53 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ik dezelfde sjaal op de haaknaald heb zitten, haakt leuk, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor een appel en een ei een prachtige omslagdoek:) Hij is mooi geworden, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het patroon niet vinden, wil je het patroon aan mij doorsturen?
      Zou ik heel erg fijn vinden. In deze coronatijd is het toch fijn om iets te doen te hebben. Alvast bedankt

      Verwijderen
  3. Wat grappig, ik ben een granny driehoeksjaal/omslagdoek aan het haken met hetzelfde garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Een omslagdoek komt bij mij steeds hoger op mijn 'verlanglijst'. Maar voorlopig ben ik nog met een tas en een deken bezig, en daarna nog een tas, dus dat duurt nog even. Maar ik zet in elk geval dit patroon op 't lijstje. Ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat mooi, ik koop stiekem ook wel eens 'budget'-garen.. Kan soms toch een mooi resultaat geven, zoals bij deze omslagdoek. Love it! Dankjewel voor het patroon, die gaat ook weer bij mijn lange to-do-list.

    Liefs,
    www.twinklezcreations.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig resultaat ! En een leuk hip item voor geen geld. Bedankt om ook de link van het patroon te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige omslagdoek heb je gemaakt zeg!
    En dat in een paar dagen?
    Knap hoor!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Herriet!!

    Zeeman heeft mooie wol he!

    Fijne avond,groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw "even iets anders" is heeeeeeeeeeel erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je ziet ze inderdaad steeds voorbij komen. =) De jouwe is ook erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben hem ook aan het haken maar niet in een paar dagen ha ha.
    p.s heb nog een give away lopen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi geworden. Dit is echt een topper. En dan ook nog voor zo'n klein prijsje.

    Veel draagplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er heel erg leuk uit! Eigenlijk geen geld hè. Als je zoiets zou moeten gaan kopen, betaal je je blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De sjaal is echt prachtig geworden!!
    Heb de link direct opgeslagen, bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Patricia, wil je mij de link doorsturen naar mijn email
      sabine.smets@telenet.be
      Alvast bedankt

      Verwijderen
    2. Hallo, kan je mij de link van de elise omslagdoek doorsturen aub, ik vind deze nergens meer... alvast bedankt, groetjes, Hilde

      Verwijderen
  15. Het is zeker leuk om eens iets anders te haken en deze omslagdoek is een plaatje geworden.
    Zeg dat wel het is geen geld :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zo leuk, was ook met een begonnen helaas uitgehaald, te dunne haaknaald, maar ga binnenkort weer met een beginnen,en nog wat garen erbij kopen heb helaas niet genoeg fenna meer,

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi, kan niet anders zeggen. Heerlijk nu! Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi Jet, ik heb hem vanmiddag in het echt gezien. Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi geworden en het haakt zo lekker he, bedankt voor de link,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou je hem mij ook willen sturen, ik kan de link niet vinden
      lpleny@hotmail.com

      Verwijderen
  20. wat een mooie sjaal
    staat ook nog op mijn lijstje om te gaan maken

    fijn weekend groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super mooie omslagdoek, helaas werkt de link op dit moment niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Herriët, heel leuk! Vraagje: heb je de sjaal achteraf geblockt of zo gelaten?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goedenavond dames,

    Voor het eerst op deze toffe site,
    veel leuke ideeen, maar de vraag is bestaat er ook een ned.versie van het patroon
    van deze leuke omslagdoek. ??
    ga zo door en iedereen veel succes!!
    Groetjes
    Carla de Gravin...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. heb me aangemeld bij de link maar kan alsnog het patroon niet vinden. kan je me misschien helpen?
    bedankt groetjes ann-margret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "This pattern is available as a free Ravelry download"
      Deze zin moet je aanklikken en dan krijg je vanzelf het patroon te zien, succes!

      Verwijderen
  25. Ik vind hem heel gaaf! Wie kan mij even helpen met de Nld vertaling van de Engelse steek namen: wat betekenen dc, tc, sc en ch? Dat zijn volgens mij de steken die ik zie.... als ik dat weet kan ik aan de slag!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ch = losse
      sc = vaste
      dc = stokje
      tc = dubbelstokje

      Veel haak plezier!

      Verwijderen
  26. Wat wordt er in het patroon bedoeld met:
    Start picot border after completing a "row 4"

    Ik begrijp dat de picot border de afwerkrand is, maar "Row 4"begrijp ik niet. Je herhaald immers constant rij 5 en 6? en dan als laatste daar de afwerkrand langs
    Wie kan mij dit uitleggen???
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve dames, ik probeer dit patroon te vinden maar kom er echt niet uit....wie kan het mij simpel uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Op youtube zoeken naar Elise shawl. Zo vind je n video-uitleg over hoe je moet beginnen. Aan de hand van t patroon kun je dan verder haken. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeft iemand nog dat patroon ik kan niet meer naar de site

      Verwijderen
  29. Het lukt dan inderdaad. Hoeveel rijen moet ik maken voor de sjaal af is? En moet ik dan geen steken bij tellen om de sjaal groter te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik ga hem ook proberen maken en dan op de frissere zomeravonden van genieten!
    Altijd het probleem bij mij : welke kleur kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hele mooie sjaal zelf gemaakt van wol supersoft van zeeman

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hele mooie sjaal zelf gemaakt van wol supersoft van zeeman

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik heb de omslagdoek gevonden op Vonnes creaties met Nederlandse uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een superleuke sjaal, ik kan helaas het patroon niet vinden. De link die er staat werkt niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik zou ook graag het patroon willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Waar is het patroon te vinden. Via de aangeduide link kom ik er niet op!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. De link van het patroon werkt niet meer

    BeantwoordenVerwijderen
  39. De link van het patroon werkt niet meer

    BeantwoordenVerwijderen
  40. De link van het patroon werkt niet meer, zou je me het patroon willen doorsturen?
    BVD.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Goeiedag,
    is het nog mogelijk om het patroon van de elise sjaal door te sturen?
    Het is inderdaad niet meer te vinden.
    U zou mij en mijn moeder er een groot plezier mee doen.
    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees het met plezier!

Liefs Herriët